Det här är vad jag gör

Jag arbetar antingen själv eller i samarbete med andra konsulter eller byråer beroende på uppdraget. T.ex samarbetar jag med ett flertal kommunikationsbyråer som Blå VisionThe Frank Family, TukTuk & Co, Magic Move,  The Concept Factory och W Communication Agency. Jag arbetar även med andra frilansande konsulter som t.ex Thomas Mårtensson (Mamilldo) och Jonas Nordström (Burning Umbrellas) med flera. Jag har med mina drygt 20 års erfarenhet från reklambyråbranschen byggt upp ett nätverk med kontakter inom i princip allt som kan tänkas behövas i ett projekt. Från organisationskonsulter och beteendevetare till programmerare och systemarkitekter. Alla uppdrag börjar med ett briefmöte där ni får berätta om er situation och vilka problem och möjligheter ni står inför. Därefter återkommer jag med en debrief och förslag på projektdokument.

Så här jobbar jag med er

Jag jobbar med digitala verktyg i projekten för att säkerställa kvalitet och leverans. Val av verktyg kan dock variera utifrån era behov. Är det så att ni idag arbetar med ett verktyg så ska inte jag komma och introducera något nytt. Har ni inget så rekommenderar vi ett verktyg som fungerar. T.ex. så arbetar vi med Basecamp, Podio, Trello, Google Apps för att nämna några.

Det viktiga för oss är inte vilket verktyg vi använder utan att vi kan nå vårt mål, att hjälpa er med ert varumärkes närvaro i digitala kanaler.

Vi delar in vårt erbjudande i 3 delar: Strategi, design och produktion. Och man behöver inte välja alla delar utan vi kan sätta ihop ett paket unikt för er och ert behov.

Det här kan jag göra för er

Strategi för att lyckas med digital närvaro

Jag hjälper företag och organisationer att skapa och formulera strategier för att lyckas med sin digitala närvaro. Det börjar oftast med att förstå kunden, och genom research och analys kartlägga såväl geografisk och demografisk som psykografisk målgruppdata, och lägg sedan till lite beteendemönster på det så börjar vi förstå var konversationerna om varumärket sker och hur ni kan bli en naturlig del av den konversationen. Strategin ska leda till en plan för hur ni får ut det mesta av er digitala närvaro för att flytta er affär framåt och för att ni ska ta kontroll över ert varumärke.

Användarvänlig design

Vi designar upplevelsen på nätet så att det blir optimalt. Med min bakgrund som grafisk formgivare är jag inte beredd att släppa designbiten helt. Med UX och UI så ser jag till att er digitala närvaro blir så attraktiv och användarvänlig som möjligt. Utan att förlora något av varumärkets identitet, snarare tvärtom. Med enkelt och effektivt gränssnitt kan vi förstärka värdet av varumärket på webben.

Produktion av digital närvaro

Vi producerar även webbplatser. Helst i WordPress. Men det är absolut inget måste. Jag har varit med i projekt som använt Drupal, SiteCore, SharePoint, Lemoon, Dynamic Web, Incentive med flera. Det viktigaste för oss är inte att måla in oss i en plattform, även om WordPress ändå är favoriten, men att andra faktorer faktiskt får styra, som t.ex syfte, mål, budget, resurser osv. Plattformen måste vara en plattform som hjälper er att nå ert mål och syfte och om ni redan har befintlig IT struktur så måste det ju fungera tillsammans med den. Oavsett vad ni väljer så kan jag hjälpa er och se till att sätta ihop en arbetsgrupp helt och hållet anpassad efter ert behov.

Inspiration genom föreläsning

Som en liten bonus så erbjuder jag även föreläsningar inom sociala medier och digital kommunikation. Jag pratar ofta och gärna, och har blivit en uppskattad föreläsare genom åren. Mer om mina föreläsningar kan du läsa här.