
Vi fick via W Communication Agency i uppgift att vara med och planera och agera huvudfacilitator när Trelleborgs AB arrangerade sin Global Management Conference i Båstad. På en eftermiddag fick 120 chefer från hela världen tävla mot varandra i form av att klara uppgifter i ett antal av de vanligaste digitala kanalerna. De fick testa på och utföra uppgifter så som att använda QR-kod, positioneringstjänster, twitter, linkedin, YouTube med mera. Samtidigt fick de bedöma affärsnyttan i respektive kanal mot sin egen verksamhet. Från en lite trög start med lite skepsis från en hel del av deltagarna byttes det ganska snart ut mot full aktivitet i både twitter och andra digitala kanaler. “Barriären var riven.” Den spontana kommentaren från nästan alla var: “Det här var ju inte så svårt!” och “Det här måste vi använda i vår säljprocess!”. En lyckad gruppövning helt enkelt där vi effektivt avdramatiserade de digitala kanalerna och tydliggjorde affärsnyttan på ett handgripligt sätt. Denna övning har sedan använts vid flera sammanhang och har varit lika uppskattad varje gång.
Du kan läsa mer om detta case på W’s hemsida.